Skip to Content

Виставка художника Юрія Денисенкова в Я Галереї

Дата: 
07/08/2013 - 02/09/2013

Запрошуємо на відкриття проекту за участі художника Юрія Денисенкова, що відбудеться у середу, 7 серпня, з 19.00 до 21.30, в арт-центрі Я Галерея у Києві, на Хорива 49Б.

Перший персональний проект Юрія Денисенкова в Я Галерея - це перший в творчості автора досвід безпосередньої презентації власного живопису. Він дає можливість нарешті скласти цілісне уявлення про тематичну й стильову домінанту пошуків художника. Випускник сценографічного факультету НАОМА, Денисенков точно підмічає предметне оточення сучасної людини й намагається зафіксувати його зміни на полотні. Й те, що вчора складало важливу частину буття і самоідентифікації, сьогодні стає звичайним «тлом» існування - у проекті Тло*.

Время и память растворены друг в друге - они как две стороны одной и той же медали. Совершенно очевидно, что вне времени не существует и памяти.

Андрій Тарковський (Запечатлённое время)

Лежачи на канапі, вдивляючись у стелю, Денисенков на рівному місці знаходить цілу історію, філософську парадигму, драму. Нестерпна потреба пошуку, топтання на місці провокує знаходити відповіді і теми під рукою, вглядатись у стіни, стелю, меблі, декор, що на сьогодні втратили, так би мовити, утилітарний характер - актуальність, відповідність естетичним та ідеологічним потребам, відійшовши на другий план, утворивши суцільне тло.

На перший план виходить другий план, термін невипадково властивий як для площини живопису, так і артикуляції в полі драматургії та кінематографу. За освітою сценограф, художник-постановник за родом діяльності, азартний кіноман і кіноексперементатор Денисенков у синтетичному полі між кінокадром та композицією полотна звертає увагу на другорядні речі. Послуговуючись операторським жестом, погляд ковзає довкола не зупиняючись, достатньо повільно аби розібрати деталі, шари тла.

Аскетичний електропатрон із зіпсованою лампочкою увінчує барокову ліпнину на височенній стелі, розрахованій на розкішну помпезну люстру, обірвана електропроводка у під'їзді будинку, проектованого до періоду електрифікації без передбачених архітектором ніш для комунікацій... Поверх усього сліди пізніших ремонтів і покращень у відповідності до естетичних вимог і скромних фінансових можливостей. Радянську агітаційну ліпнину і сталінський ампір, покликані ілюструвати шлях до світлого майбутнього, перекривають торговельні розкладки і китайська неонова ілюмінація. Дерев'яні різьблені рами в історичних будівлях замінено зручними металопластиковими склопакетами, а фасади щедро оздоблено новими облицьовувальними матеріалами, встановлено супутникові антени і кондиціонери.

Сліди благоустрою, пласти шпалер, штукатурки, оздоблення, цінних і бажаних свого часу, є прямою проекцією минулого, тобто здійсненого. Семантика середовища виявляється важливою складовою буття. Ретроспективне споглядання через естетичну механіку неминуче стикає з феноменом фіксації тривалості - зупинки часу, з тим що ми звикли називати явищем пам'яті. Конструкція погляду, запропонована Денисенковим, наголошує фактичну форму зображуваного методом реалізму, апелюючи до здібності репродукувати збережену інформацію про минуле.

Тліючий стан наявного тла поки що доступний кожному, хто наважиться на спостерігання. Світ руїн, що потрапляє до кадру, говорить про ностальгію, властиво заповнену минулим, естетичною формою, доконаною за означенням. Те, що є на полотнах, завершилося на сьогодні, але продовжує урочисту ходу минулим, спогадами, розміщеними серед поділок осі часу. На першому плані - пістрявий шар зовнішньої реклами, дзеркальних фасадів, вивісок, акційних пропозицій доки і його наглухо не закриє новий шар добротного ремонту.

Стефанія Цап

*Тло - ср. дно, испод, основание, как плоскость; тло улья, тмб. тло коробьи, дно, донышко, бол. внутренняя плоскость его. Изба до тла сгорела, дочиста, до основания. Его обокрали до тла. Хлеб до тла погнил, весь, сколько было. Тляник, полный, богатый улей, в котором соты дотянуты до самого тла. (Даль В. И. Толковый словарь живого великорусского языка. 1866. Т. 4. С. 772).