Skip to Content

Выставка живописи Оксаны Чепелик ПОКОЛЕНИЕ "ТЕХНО" в КАРАСЬ ГАЛЕРЕЕ

Дата: 
26/08/2011 - 12/09/2011

“ПОКОЛІННЯ «ТЕХНО»” із проекту «Генезис» фрагмент 3-ій

Проект “Покоління «Техно»” працює із стереотипами минулого, космос як найбільше технологічне досягнення ХХ століття, десант новонароджених з космосу, ілюмінатори, скафандри, космічні апарати, трубки для подачі повітря, електронні табло, ні картина не настільки футуристична, а більш земна, - немовлята в кувезах. Кувез (інкубатор) - стіл для первинної реанімації новонароджених в пологовому відділенні... Ця тема має особливу драматургію. Кувези різних моделей і немовлята в них між трубками і дихальними апаратами. Це місце, де можна гостро відчути межу між життям і смертю. Неонатологія та цей апарат інтенсивної терапії суттєво збільшили виживання новонароджених з дуже низькою вагою в результаті надзвичайно передчасних пологів. В еру до кувезу, немовлята з вагою меншою ніж 1400 грамів (зазвичай вагітність близько 30 тижнів) рідко виживали. Сьогодні, немовлята з вагою 500 грамів (вагітність 26 тижнів) мають справедливий шанс виживання. Позбавляючи банальностей та сентиментів, звичних для теми, пов’язаної з немовлятами, проект крізь призму народження аналізує сучасну соціо-політичну складову. Тема народження передбачає напругу в зв’язку з очікуванням і невідомістю через досить фатальну статистику в Україні. Сфера публічного розчиняється у приватному. Таким чином, дихотомія публічного та приватного представлена на розсуд глядача. Сучасне мистецтво сьогодні змушене виконувати функції філософії, а митець, власне, працювати як її агент, розширюючи зони опозиції.
“Покоління «Техно»” розвиває стрижневу теми генофонду нації, розпочату у проекті «Генезис», що є структурованим як ДНК з подвійною спіраллю і основами, розташованими горизонтально між двома спіральними ланцюжками, що об'єднують гендерну проблематику, час, простір, інформаційні потоки, новітні технології, science-art, комерціалізацію і людину, розглядаючи взаємозв’язки між соціальним розвитком та економічними, екологічними, демографічними та біо-етичними проблемами із необхідним залученням історичних ретроспекцій, болісного сьогодення і відповідної деформації майбутнього. Ці одиниці можуть бути розшифровані як гени, які контролюють транскрипцію відкритої рамки зчитування соціальної сфери. Genesis — це також англійська назва старозавітної Книги Буття. Як відомо, Книга Буття (євр. בְּרֵאשִׁית, Бе-решимт «На початку»; лат. Genesis; дав.-гр. Γένεσις - "birth", "origin") - перша книга п’ятикнижжя Мойсея (Тори), Старого Заповіту і всієї Біблії, що оповідає про період від Створення світу і людини до смерті Йосифа у Єгипті, будучи одним з найдавніших літописів, написаних людиною, і вирішуючи загальносвітові питання про походження всього, що існує на світі, відіграє величезне значення у сфері релігії, моралі, культури, історії. Залучаючи всі вищенаведені референції мультимедійний проект «Генезис», можна розглядати як послання, що стосується загрози життю на Землі.
У проекті застосовується ефект перевернутої оптики - спроба вивести реалістичні зображення із зони технологій, (тиражування) і повернути в процесуальну зону унікального (напротивагу захопленню фотографією як "швидким" мистецтвом), нагадуючи про унікальність кожної людини. Таким чином, розробляється деякий платонічний інструментарій форм, що рішуче відрізняється від естетичних законів, встановлених художніми кланами, що у нас завжди дуже суворо відстежуються. Це може перетворити автора на ізгоя, адже, працюючи поза системою рефлективно-ігрового типу творчості, затвердженої постмодернізмом, проект транслює тривогу, і, за виразом Акілле Боніто Оліви, починає передавати імпульси атрофованому м’язу глядацького сприйняття, апелюючи до його чутливості.

Оксана Чепелик